Jak skutecznie zgubić ,,boczki” i ,,oponki”? Medycyna estetyczna kontra nadmiar tkanki tłuszczowej

Odchudzanie. Moda czy konieczność? Zapewne i jedno, i drugie. Chcemy być zdrowi, chcemy dobrze wyglądać, dlatego czasem przejście na dietę jest konieczne. Marzy nam się smukła sylwetka, piękne, wymodelowane ciało. Często praca nad wymarzoną figurą to trudna droga, usiana niepowodzeniami i przeciwnościami. Zdarza się przecież, że ćwiczymy, biegamy, chodzimy na siłownię, stosujemy restrykcyjne diety, a tłuszczyk zniknąć nie chce! Najtrudniej pozbyć się go z ud, pośladków, czasem talii czy ramion. Jak był, tak jest i za nic zniknąć nie chce! Nie jesteśmy jednak osamotnieni w walce, ponieważ istnieje szereg sposobów na pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Metody te oferuje nam medycyna estetyczna.

Konsultacja dietetyczna

Sprawa diet jest dość skomplikowana. Wiele osób decyduje się przejść na dietę taką, a nie inną, bo usłyszało o tym od koleżanki, bo w pracy tak zrobili, bo pisano w czasopiśmie. Najważniejszy jest fakt, że samowolnie na dietę przechodzić nie warto. A co warto? Dieta powinna zostać odpowiednio dobrana – do wieku, płci, stanu zdrowia, trybu życia. Trochę tego dużo. Dlatego pierwszym krokiem do zgubienia zbędnych kilogramów jest konsultacja u dietetyka. Pomoże ustalić, z czego należy zrezygnować, czego unikać, jakich produktów się wystrzegać, a na jakie postawić. Co jeść, aby schudnąć? Tak, właśnie tak należy przechodzić na dietę. Nie morzyć się głodem, nie rezygnować ze wszystkiego, tylko odżywiać się rozsądnie. Zdrowo, z umiarem, odpowiednio często i w stosownych ilościach. Dobrze dobrana dieta pozwoli zrzucić wiele kilogramów.

Lipoliza iniekcyjna

Jeśli mimo wszystko nadal walczysz z nadmiarem centymetrów w talii, a nie chcesz decydować się na inwazyjne zabiegi, spróbuj lipolizy iniekcyjnej. To zabieg bezpieczny i naprawdę skuteczny. Polega na wstrzyknięciu w tkankę tłuszczową specjalnego preparatu, który ową tkankę rozkłada. Uwolniony z komórek tłuszczowych, tłuszcz dostaje się do wątroby, gdzie jest dalej rozkładany i wydalany. Utrata nawet 5 cm w obwodzie to gwarantowany rezultat lipolizy iniekcyjnej. Aby jednak efekty były trwałe i jeszcze bardziej zadowalające, dobrze, jeśli zabieg łączy się z odpowiednią dietą.

Liposukcja ultradźwiękami

Inną metodą na usuwanie zbędnego tłuszczu jest liposukcja ultradźwiękami. To także sposób bezpieczny i dający doskonałe rezultaty. Dodatkowo, usunięta tkanka tłuszczowa nadaje się do ponownego użycia, czyli wymodelowania innej części ciała. Pacjent może więc zdecydować się na dwa zabiegi – odsysania tłuszczu z jednego miejsca i wszczepienia go w drugie. Ultradźwięki oddzielają złogi tłuszczu od komórek sąsiednich, nie niszcząc struktury okolicznych tkanek. Zabieg trwa kilka godzin i wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym. Rezultaty pojawiają się i umacniają w przeciągu kilku tygodni. I w tym przypadku trzeba pamiętać o zdrowym trybie życia. Ruch i dieta to czynniki, których nie sposób pominąć w kwestii modelowania sylwetki.

Tradycyjna liposukcja? A może liposukcja wodna?

Tradycyjna liposukcja to odessanie tłuszczu za pomocą specjalnej kaniuli i urządzenia odsysającego. Najnowocześniejsza liposukcja wodna pozwala na takie pobranie tkanki tłuszczowej, aby mogła zostać powtórnie użyta. Strumień wodny zostaje wprowadzony w tkankę tłuszczową, uwalnia wybrane komórki tłuszczowe i je wypłukuje. Cała okolica zostaje nietknięta, co świadczy o bezpieczeństwie i precyzji zabiegu. Pacjenci mogą wracać od razu do swoich zajęć, czekając na efekty kuracji.

Wszystkie powyższe metody są efektywne i chętnie wybierane przez pacjentów obu płci. Konsultacja z lekarzem pozwala określić problem oraz dobrać najlepszy dla pacjenta zabieg. Specjalista przeprowadzi dokładny wywiad, aby wykluczyć przeciwwskazania, ustalić przebieg zabiegu i powiadomić pacjenta o zaleceniach pozabiegowych.
Tkanki tłuszczowej można się pozbyć! Wypróbuj jedną z wielu metod eliminowania zbędnego tłuszczyku!

Choroby przyzębia

Zdrowy, śnieżnobiały uśmiech wbrew pozorom nie dotyczy jedynie naszych zębów. Sekret zdrowego, pięknego uzębienia kryje się znacznie głębiej, czyli w zdrowych, zadbanych dziąsłach. W ostatnim czasie coraz więcej pacjentów zgłasza się do lekarzy stomatologów z problemami dotyczącymi przyzębia, które są kluczową strukturą utrzymującą zęby w doskonałej kondycji zdrowotnej.

Nie tylko próchnica

Choroby związane z przyzębiem, obok próchnicy, stanowią jedną z najczęstszych przyczyn utraty zębów. Według Światowej Organizacji Zdrowia chorobami przyzębia dotknięte jest około 80% dorosłej populacji, jednakże coraz częściej zdarza się, że choroby przyzębia dotykają ludzi młodych, a także dzieci.

Objawy świadczące o chorobach przyzębia

Jak podkreślają specjaliści ze Smile Design Clinic w Warszawie aby zapobiec nieprzyjemnym chorobom przyzębia, należy przywiązywać dużą wagę do codziennej higieny jamy ustnej oraz obserwowania dziąseł. Zdrowe dziąsła charakteryzują się bladoróżowym zabarwieniem, prawidłowym, równomiernym napięciem oraz sinusoidalnym kształtem zawieszonym nad szyjkami zębów. Jeżeli zaobserwujemy u siebie krwawienie, czy to podczas spożywania posiłków, czy podczas szczotkowania zębów, może to świadczyć o rozwijającym się stanie zapalnym. Zdarza się, że wokół dziąseł zaczynają pojawiać się zabarwione na czerwono zgrubienia wokół szyjek zębów lub szyjki ulegają obniżeniu się. Powoduje to nie tylko wrażliwość na zmiany temperatur, lecz także może być symptomem choroby. Co więcej, żadna zmiana położenia zęba w łuku zębowym nie powinna umknąć naszej uwadze. Najbardziej zauważalnym symptomem świadczącym o problemie z przyzębiem jest chybotliwość zęba, ból w trakcie rozgryzania pokarmów, spożywania napojów czy nawet podczas mówienia. W znacznej części przypadków chorobom dziąseł towarzyszy nieprzyjemny zapach z ust oraz zaburzenia w odczuwaniu smaku. Powyższe objawy powinny spowodować, że pacjent uda się do lekarza stomatologa.

Czy każda choroba przyzębia objawia się w widoczny sposób?

Niestety, nie. Znaczna grupa pacjentów, u której rozwijają się choroby przyzębia, nie zauważa niepokojących objawów. Przykładowo, pacjenci nie zauważają znacznego obniżenia się kieszonek zębowych. To szczególnie niebezpieczne, gdyż może świadczyć o rozwijającej się infekcji tkanek znajdujących się wokół zęba czy wręcz postępującemu zanikowi wypustek kostnych. Często pacjenci bagatelizują ten problem.

Zdjęcie pantomograficzne

Aby uniknąć powyższych problemów, pacjenci raz na jakiś czas powinni zgłaszać się na wykonanie zdjęcia pantomograficznego. Zdjęcie pantomograficzne pozwala stomatologowi wykryć wiele zmian chorobowych na długo przed pojawieniem się symptomów w jamie ustnej pacjenta. Nie należy zapominać, że zdjęcie pozwoli na wykrycie objawów próchnicy czy zmian nowotworowych. Wykonanie zdjęcia trwa kilka sekund i jest bezbolesne. To idealna profilaktyka dla zdrowia i pięknego uśmiechu.

Kliknij, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o: chorobach przyzębia i  proponowanych sposobach ich leczenia przez specjalistów ze Smile Design Clinic w Warszawie. 

Skuteczny sposób na walkę z cellulitem – Intelect RPW!

Cellulit pojawia się na ciele najczęściej przez nadmierną produkcję estrogenów. Jednak brak aktywności fizycznej oraz zła dieta również przyczyniają się do jego powstawania. Zazwyczaj pojawia się jako zgrubienia na skórze w okolicach pośladków, ud oraz ramion. Rzadziej występują grudki, lecz są przypadki kobiet, którym cellulit sprawia ból. Panie z cellulitem często skarżą się na uczucie ciężkości, napięcia (szczególnie nóg), a nawet skurcze. Dlatego, aby przestać męczyć się psychicznie i fizycznie, należy jak najszybciej się go pozbyć. A służą do tego fale dźwiękowe.

Intelect RPW – fala uderzeniowa

Intelect RPW to urządzenie stworzone przez amerykańskich specjalistów medycyny estetycznej. Ma za zadanie przywrócić skórze jędrność oraz gładkość. Posiada dwie głowice: fale dźwiękowe jednej z nich wnikają głęboko w warstwy skóry, aby usunąć cellulit. Druga głowica emituje drgania o mniejszym nasileniu i odpowiada za drenaż limfatyczny skóry. W ten sposób komórki tłuszczowe, które budują cellulit, zostają rozbite. Dodatkowo, poprawia się krążenie krwi oraz limfy, a co za tym idzie, również metabolizm. Skóra staje się gładsza oraz jędrniejsza dzięki pobudzeniu do zwiększonej produkcji kolagenu. W ten sposób sylwetka również ulega wyszczupleniu. Zabieg jest bezbolesny, ponieważ obie głowice w żaden sposób nie uszkadzają zewnętrznej warstwy naskórka. Żeby osiągnąć satysfakcjonujące efekty zabieg, należy powtórzyć go do 10 razy, z częstotliwością od 1 do 2 razy w tygodniu. Całkowite rezultaty są widoczne do 6 miesięcy od zabiegu. Oprócz usunięcia cellulitu sylwetka Pacjentek jest wymodelowana oraz znacznie szczuplejsza. Zabieg trwa maksymalnie godzinę, ale czas jego trwania zależy od leczonego obszaru.

Najlepsza metoda na walkę z cellulitem

Terapia urządzeniem Intelect RPW to jedna z ulubionych metod Pacjentek oraz jest bardzo wysoko ceniona przez specjalistów medycyny estetycznej, m.in. tych z kliniki Melitus. Nie warto męczyć się z niedoskonałościami skóry, gdy istnieją skuteczne metody, aby się ich pozbyć. Intelect RPW to sprawdzone urządzenie, które pozwala usunąć nie tylko widoczny cellulit, lecz także w porę zapobiegać poważniejszym zmianom skórnym, jakimi są np. skórka pomarańczowa, rozstępy, a nawet żylaki. To pokazuje, że usuwanie cellulitu nie jest tylko kaprysem mającym poprawić samopoczucie. To także zabieg pozwalający poprawić stan naszego zdrowia. Często bagatelizowany cellulit może zamienić się w poważny problem. Stosowanie kremów nie jest dość skuteczne, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest udanie się po pomoc do kliniki medycyny estetycznej.

Kiedy zacząć uczyć dziecko dbania o zęby?

Większość rodziców zadaje sobie pytanie, kiedy należy nauczyć dziecko samodzielnego mycia zębów. Odpowiedź zależy od indywidualnego rozwoju dziecka. Uważny rodzic będzie szukał okazji do nauki zdrowych nawyków higieny jamy ustnej zawsze i wszędzie. Na początku myj zęby w obecności dziecka, dzięki temu – poprzez obserwację – nabierze chęci do własnej aktywności prozdrowotnej.

Szczoteczka do zębów może być też zabawką

Zanim dziecko będzie w stanie samodzielnie utrzymać w rączce szczoteczkę do zębów, warto podać mu wersje zabawkowe szczoteczek do zabawy. Obecnie dostępne są nawet szczoteczki-maskotki wykonane z miękkich, przyjaznych materiałów. Niektóre z nich mają kształt marchewek, co jednocześnie jest także sposobem na zachęcenie dziecka do jedzenia świeżej marchewki dla zdrowia jego ząbków. Szczoteczka do zębów powinna zaciekawiać dziecko. Od zabawy zaczyna się każda nauka i tak jest również w tym przypadku.

Pierwsza szczoteczka do zębów

Pierwszą, własną szczoteczkę do zębów można zaproponować już dwulatkowi. Niech szczotkuje ząbki mleczne z mamą, tatą lub innym dorosłym. Warto kupić dziecku szczoteczkę na przykład z postacią z bajek – taką, która będzie atrakcyjna wizualnie. Warunkiem jest wywoływanie samych pozytywnych skojarzeń, tak aby warunkować w dziecku radość z obowiązku higienicznego. W odpowiednim doborze szczoteczki do zębów, pomoże nam lekarz stomatolog w Smile Design Clinic w Warszawie.

A co jeśli dziecko nie chce się uczyć?

Wszystkie czynności dziecka związane z tak zwanym treningiem czystości, czyli zachowaniem higieny, są dla dziecka wyzwaniem i warto je wprowadzać w atmosferze przyjemności, zaufania i budzenia wiary w siebie. Warto, aby dziecko myło zęby równocześnie z każdym z opiekunów, na przemian z każdym z nich. Jeśli na przykład poranną toaletę wykonuje z mamą, niech wieczorna będzie w towarzystwie taty. Jeżeli dziecko wykaże opór wobec pierwszego mycia zębów przy użyciu szczoteczki, dajmy mu czas na adaptację do tej ważnej, życiowej zmiany. Odczekajmy kilka dni i dopiero wtedy powróćmy do odłożonego zadania. Nie może mu towarzyszyć żadna manipulacja, na pewno nie warto straszyć dziecka utratą ząbka. Te techniki niestety trafiają wprost do podświadomości dziecka i niszczą poczucie jego wartości. Istnieje wiele lepszych sposobów na wsparcie w kształtowaniu prawidłowej higieny jamy ustnej. Jednym z nich jest bajkoterapia, czyli opowiadanie lub czytanie bajek wspierających dziecko w nowej sytuacji życiowej, która może budzić lęk. Opowiedzmy więc naszemu maluchowi o szczęśliwym ząbku, który lubi szczotkę, pastę i mycie go przez naszego malucha. Narysujmy z dzieckiem uśmiechnięty ząb, a rysunek powieśmy w dziecięcym pokoju.

Przeczytaj więcej na:   http://www.smiledesignclinic.pl/uslugi/stomatologia-dziecieca/

Cukier a zdrowie – jak na nas wpływa? Czym go zastąpić?

Dzięki rosnącej świadomości ludzi na temat wpływu odżywiania na zdrowie, coraz więcej słyszymy o szkodliwości cukru. Nie bez przyczyny uzyskał on miano “białej śmierci”. Cukier jest dla naszego organizmu trucizną o spowolnionym uwalnianiu. W przeciwieństwie do wielu innych używek, cukier nie szkodzi od razu, ale stopniowo wprowadza zmiany i rozpoczyna destruktywne procesy w organizmie, które prowadzą do stanów chorobowych. Im więcej go spożywamy, tym większe dolegliwości zdrowotne nam grożą. Niestety, wciąż wiele osób nie chce zawracać sobie głowy zdrowym odżywianiem i codziennie spożywa cukier oraz zawierające go produkty. Niestety, może to prowadzić do bardzo negatywnych konsekwencji.

Wpływ cukru na organizm

Powiedzenie “cukier krzepi” już dawno straciło swoją aktualność. Prawda jest taka, że nasz organizm w ogóle nie potrzebuje cukru, aby prawidłowo funkcjonować. Jako substancja wysoko przetworzona, cukier robi w naszym ciele prawdziwe spustoszenie. Bardzo truno jest wymienić wszystkie negatywne konsekwencje jego spożywania. Lekarze i dietetycy najczęściej wskazują na takie skutki uboczne cukru, jak:

 

  • zwiększenie zachorowalności na choroby cywilizacyjne, np. cukrzyca typu 2, insulinooporność
  • nowotwory
  • rozwój wolnych rodników
  • obniżona odporność
  • nadmierne przybieranie na wadze i otłuszczenie narządów
  • wypłukiwanie witamin z grupy B i składników mineralnych
  • problemy hormonalne
  • zwiększone ryzyko próchnicy u dorosłych i dzieci
  • przyspieszenie procesów starzenia się organizmu
  • zaburzenie gospodarki insulinowo-cukrowej
  • rozrost drożdżaków Candida albicans
  • uzależnianie organizmu
  • agresja u dzieci
  • większe ryzyko zachorowalności na depresję
  • pogorszenie stanu skóry, trądzik

Gdzie kryje się cukier?

Rezygnacja cukru może być bardzo trudna nie tylko ze względu na uzależnienie od słodkiego smaku. Niestety, znajdziemy znajdziemy nie tylko w torebkach białego cukru i słodyczach, ale w bardzo wielu różnych produktach. Dlatego tak ważne jest, aby zawsze czytać skład umieszczony na etykiecie. Czasami zupełnie niewinnie wyglądający produkt może zawierać spore ilości cukru. Czytając skład, pamiętajmy, że im wcześniej cukier pojawia się na liście składników, tym jest go więcej. Właśnie dlatego, skład zdecydowanej większość słodyczy zaczyna się właśnie od cukru. Gdzie jeszcze można go znaleźć? Oto lista przykładowych produktów:

 

  • chleb
  • majonez
  • keczup
  • wędliny
  • warzywa konserwowe
  • gotowe sosy
  • niektóre przyprawy
  • jogurty smakowe
  • słodycze dietetyczne
  • soki owocowe i warzywne
  • płatki śniadaniowe
  • masło orzechowe

Czym zastąpić cukier?

Wyrzucenie cukru  diety nie musi oznaczać rezygnacji ze słodkiego smaku. Na szczescie, mamy coraz więcej zdrowych zamienników cukru, które wynagradzają nam brak białego truciciela. Wiele z nich ma również działanie prozdrowotne. Nadają się do wypieków, słodzenia kawy czy herbaty, przygotowania słodkich omletów, naleśników, owsianek i jaglanek. Wśród zdrowych słodzików najczęściej wymienia się:

 

  • Ksylitol – cukier brzozowy,  wygląda tak samo jak cukier, ale zawiera 40 % mniej kalorii oraz pochodząca z niego energia nie powoduje tak gwałtownych skoków insuliny. Ksylitol nie powoduje rozwoju bakterii próchnicy i jest bezpieczny dla zdrowia.
  • Erytrytol – jest całkowicie pozbawiony kalorii i posiada wiele cennych właściwości, m.in. nie podrażnia żołądka, zapobiega skokom insuliny, jest bezpieczny dla jelit i zębów. Jet nieco mniej słodki od cukru, ale świetnie nadaje się do wszelkich wypieków.
  • Miód – ma działanie przeciwzapalne, podnosi oporność organizmu, zabija bakterie chorobotwórcze i wzmacnia mięsień serca. Niestety, miód nie nadaje się do obróbki termicznej, ponieważ po przekroczeniu określonej temperatury ma na nas taki sam wpływ jak cukier. Miód jest też dość kaloryczny, dlatego nie należy przesadzać z jego ilością.

Dlaczego warto biegać? 5 powodów!

Coraz więcej kobiet w różnym wieku decyduje się na rozpoczęcie swojej przygody z bieganiem. Jogging stał się nie tylko sposobem na piękną sylwetkę, ale także wyznacznikiem pewnego stylu życia. Zwykle, motywacją do rozpoczęcia treningów biegowych jest chęć pozbycia się kilku kilogramów, ale korzyści biegania jest zdecydowanie więcej! Poniżej prezentujemy 5 podstawowych powodów, dla których naprawdę warto biegać! Sprawdź, czy znasz je wszystkie!

1.Bieganie jako pogromca kalorii

Jak każdy trening wytrzymałościowy, bieganie zmusza organizm do wytężonego wysiłku. Aby wprowadzić ciało w intensywny ruch, potrzebujemy zapasów energii, które organizm czerpie z pożywienia. Każdy ruch pali kalorie, ale bieganie jest na tym polu wyjątkowo skuteczne. Podczas półgodzinnego biegu w średnim tempie,możemy spalić około 300-500 kalorii. Odpowiada to kaloryczności przeciętnego obiadu. Właśnie z tego powodu, jogging jest podawany jako jedna z najskuteczniejszych sposobów na redukcję tkanki tłuszczowej. Wystarczą dwa tygodnie, by zaobserwować pierwsze efekty biegania w postaci luźniejszych spodni i pierwszych spadków na wadze.

2. Bieganie jako antydepresant

Badania naukowe potwierdzają fakt, że istnieje silna zależność między aktywnością fizyczną a zdrowiem psychicznym. POdczas biegania. wydzielane zostają specjalne enzymy, które oczyszczają krew ze szkodliwych substancji, które wytwarzają się na skutek stresu chronicznego. Jak wiadomo, życie w stresie bardzo sprzyja zachorowalności na depresję oraz negatywnie wpływa na jakość życia i samopoczucie. Podczas biegania, uwalniane są także endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia, które wywołują poczucie zadowoleni i działają odstresowująco. Jednak to nie tylko procesy chemiczne sprawiają, że bieganie jest tak korzystne dla naszej psychiki. Podczas biegu, mamy przede wszystkim czas, aby zapomnieć o swoich problemach i troskach, poczuć się wolnym i dać odpoczynek myślom. Każdy z nas potrzebuje takiego momentu.

3. Bieganie jako wzmocnienie dla serca

Nie tylko mięśnie szkieletowe potrzebują treningu, aby były silne, sprawne i wytrzymałe. O mięsień sercowy również należy odpowiednio zadbać. Jeżeli chodzi o bieganie, korzyści dla serca jest bardzo wiele. Udowodniono, że regularny jogging zmniejsza ryzyko chorób serca i układu krążenia oraz pozwala regulować ciśnienie krwi. U osób biegających, zauważono rzadsze występowanie choroby wieńcowej oraz zaburzeń rytmu serca. Należy jednak pamiętać, że powinien być to wysiłek umiarkowany i dostosowany do możliwości organizmu. Osoby uprawiające jakikolwiek sport powinny także regularnie wykonywać rutynowe badania krwi i konsultować je z lekarzem.

4. Bieganie jako sport łączący ludzi

Bieganie łączy ludzi o podobnej pasji. Obecnie, powstaje coraz więcej imprez biegowych, klubów biegacza i innych zgromadzeń skupiających ludzi o pasji do biegania. Jest to rodzaj aktywności, który pozwala poznać wiele wspaniałych osób i otworzyć się na nowe doświadczenia. Dzielenie się postępami, wspólny udział w biegach, treningi grupowe – wszystko to sprawia, że bieganie staje się nie tylko sportem, ale i stylem życia. Społeczność ludzi biegających jest pełna otwartości, wzajemnego zaufania i optymizmu. Naprawdę warto do niej dołączyć!

5. Bieganie jako zastrzyk odporności

Nie bez przyczyny osoby spędzające dużo czasu w zamkniętych pomieszczeniach są bardzo podatne na przeziębienia i mają osłabioną odporność. Biegający zmuszają swoje ciało do wysiłku w różnych warunkach atmosferycznych – czasem nawet w mrozie lub upale. Dzięki temu, hartują swój organizm i zbroją go w narzędzia potrzebne do walki z patogenami. Należy jednak pamiętać, że aby nie zrobić sobie krzywdy podczas biegania w skrajnych warunkach, konieczny jest odpowiedni strój sportowy!